Jeg kom litt seint igang med å utforsrke Xtranormal, men da jeg ble litt bedre kjent med strukturen, så syntes jeg programmet ble en spennede utfordring. Det stjal mye tid, for det var mye å sette seg inn i, og alt måtte bearbeides skritt for skritt. Til å begynne med virket det heller tungvint, og jeg var på nippet til å gi meg på det...
Det tok som sagt litt tid før jeg så muligheter og potensial i dette. Det løsnet litt da jeg kom på å prøve en snarvei.... det enkle grepet var å ta i bruk en passende publisert animasjon og manipulere denne. Da ble det i allefall et synlig resultat som virket profesjonelt og gjennomarbeidet, uten å bruke så mye tid og krefter. Jeg eksperimenterte med å skrive inn norske ord og setninger, noe som ble litt fornøyelig. Men det er klart at engelsk språk bør være basis for alle replikker.
Det lar seg selvsagt gjøre å presentere Xtranormal som en utfordringtil elever på et passende nivå, som en inspirasjonkilde og en arena for kreative elever. Å bruke facinasjonens dynamikk kan i mange sammenhenger skape god læring og samtidig være med å bygge opp elevenes ferdigheter, både fagspesifikt og generelt. I dette tilfellet kan læringsmålene være innen kunst og håndverk, - visuell kommunikasjon, eller rett og slett å på å bidra til å øke digitale ferdigheter gjennom å produsere sammensatte tekster i en visuell kunstnerisk form.
Du finner et av mine forsøk her.
Test lyd
for 14 år siden


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar